دوشنبه ۷ آبان ۱۴۰۳ |۲۴ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 28, 2024
نشست علمی با موضوع  نقش مذاهب اسلامی در باز آفرینی تمدن اسلامی

حوزه/ حجت‌الاسلام آزاد موسوی گفت: تفکر لیبرال سرمایه‌داری و صهیونیزم در حال نابودی هستند و اگر هم اکنون دنبال تعیین تکلیف خود در ۱۰ سال یا ۲۰ سال آینده نباشیم! دوباره بعضی از اندیشمندها و روشنفکرهای ما، حرف‌های دست چندم به خورد ما خواهند داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت‌الاسلام سید محمد آزاد موسوی امروز نشست علمی با موضوع نقش مذاهب اسلامی در باز آفرینی تمدن اسلامی که در سالن اجتماعات مرکز تخصصی نبی الرحمه ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: اگر بخواهیم تمدن اسلامی شکل گیرد، باید موانع تمدن مفقود و مقتضی آن موجود باشد. برخی از موانع تمدن عبارتند از؛ طاغوت، استکبار و جبهه‌ی غرب که مانع انتشار حقیقت در عالم می‌گردند و وعده الهی، وعده اولیا و رهبران دینی ما این است که این موانع برچیده خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: حضرت امام خامنه‌ای وعده داده بودند که ۲۵ سال آینده را رژیم صهیونیستی نخواهد دید، شاید هفت، هشت سال قبل که حضرت آقا این حرف را فرمودند، یک مقدار برای ما باور آن سخت بود اما تاریخ معاصر نشان می‌دهد که این مانع در حال برچیده شدن است.

مدیر مرکز اسلامی آذربایجان‌غربی افزود: نسبت به شوروی ما شعار مرگ بر شوروی سر می‌دادیم و شوروی جمع شد، آمریکا نیز آن اقتدار و انسجام ۳۰ سال، ۲۰ سال گذشته را ندارد. این مانع‌ها به زودی با همت، رزمندگان علمی و جهادی برچیده خواهد شد، و اما این کافی نیست و ان‌شاءالله مقتضی تمدن اسلامی نیز باید فراهم گردد.

وی در ادامه بیان کرد: در ۱۰ سال یا ۲۰ سال بعد در منطقه چیزی به نام رژیم صهیونیستی نیست و دنیا نیز از حالت تک قطبی بودن در خواهد آمد و رژیم جنایتکار آمریکا آن قدرت خود را از دست خواهد داد، لذا ما با این موقعیت در دنیا چه خواهیم کرد؟ چه حرفی برای اداره دنیا خواهیم داشت؟ اگر هم اکنون دنبال تعیین تکلیف خود در ۱۰ سال یا ۲۰ سال آینده نباشیم! دوباره بعضی از اندیشمندها و روشنفکرهای ما، حرف‌های دست چندم به خورد ما خواهند داد، لذا ما باید از الان خود را برای ما بعد ۱۰ سال یا ۱۵ سال بعد آماده کنیم و حرفی برای گفتن، در داخل کشور و در جهان معاصر داشته باشیم.

حجت‌الاسلام آزاد موسوی افزود: اگر ما خود را آماده نکنیم نظریاتی مثل نظریه ایرانشهری، دوباره جان خواهند گرفت و ما دوباره دنبال یک نظریه مثل نظریه ایرانشهری خواهیم افتاد و از تمدن اسلامی و آن حاکمیت جهانی دین، عقب خواهیم افتاد. ما باید در بحث تمدن حرف و نظریه برای گفتن داشته باشیم و عملکرد موفق و مطمئن نیز متناسب با این نظریه ارایه دهیم.

وی در ادامه گفت: مطمئن باشید به غیر از متدینین حوزه و دانشگاه هیچ کسی به دنبال تمدن سازی نخواهد بود. و وقتی میگوییم موانع مفقود شدند، فقط بحث قدرت اقتصادی یا قدرت نظامی نیست، بلکه تفکر غربی لیبرال دموکراسی می‌باشد و این تفکر تضعیف خواهد شد، اگر این تفکر تضعیف شد ما تفکر جایگزین داریم یا نداریم؟ اگر بلافاصله توانستیم یک بسته‌ای آماده بکنیم آن زمان می‌توانیم بگوییم این تفکر را کنار می‌گذاریم و با این تفکر جدید در جهان پیش خواهیم رفت ولی اگر حرف نویی نداشته باشیم دوباره یک اندیشمند یا یک نظریه‌شناس حرفی می‌زند و کشور ما و دیگر کشورها را سال‌ها مشغول خواهند کرد.

وی افزود: نخست وزیر رژیم صهیونیستی چندی پیش گفت؛ اگر اسرائیل در این جنگ شکست بخورد تفکر لیبرال دموکراسی نیز شکست خواهد خورد. من از شما دعوت می‌کنم در این مسئله فکر کنید که چه ارتباطی بین تفکر صهیونیستی و تفکر لیبرالیسم وجود دارد؟

حجت‌الاسلام آزاد موسوی بیان کرد: رژیم صهیونیستی یک رژیم آپارتاید، نژادپرست و نژادگرا، مبتنی بر یک دین قوم‌گرا است. این سیستم هیچ سنخیتی با اصول لیبرالیسم ندارد! لیبرالیسم در مقام نظر قائل به تعددگرایی است، قائل به تساهل و تسامح، قائل به آزادی است، و لکن تفکر حاکم در رژیم صهیونیستی قائل به تساهل و تسامح نخواهد بود و نیست.

مدیر مرکز اسلامی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: تحلیل‌ها در مورد سخن نخست وزیر رژیم صهیونیستی مختلف است، حالت اول اینکه این حرف کلا شعار بوده و حرفی زده است فقط به خاطر اینکه غرب را پشت سر خود داشته باشد. حالت بعدی این است که واقعاً در رژیم صهیونیستی تفکر لیبرالی حاکم است که البته نیست! حالت سوم نیز این است که بگوییم: تفکر دموکراسی یک ابزار در دست صهیونیست جهت مشغول کردن دنیا و ایجاد حکومت جهانی خودش است، این منطقی است.

وی ادامه داد: صهیونیسم در نظر دارد دنیا را مدیریت کند و بهترین راه مدیریت دنیا ارائه یک دین انسانی و جهانی به نام لیبرال دموکراسی بود که صهیونیسم آن را مدیریت، حمایت مالی و فکری بکند و سیستم صهیونیستی با این تفکر، غیریهودی‌ها یعنی مسیحی‌ها و مسلمان ها را مشغول می‌کند، تا یهودی‌ها بتوانند دنیای را مدیریت بکنند.

حجت‌الاسلام آزاد موسوی در پایان گفت: هیمنه رژیم صهیونیستی و لیبرال دموکراسی در اثر طوفان الاقصی و اتفاقات بعد آن، در حال اضمحلال است لذا این تفکر نیز به تبع آن افول خواهد کرد. اندیشمندان شیعه و اهل سنت فرصت کمی برای باز آفرینی تمدن اسلامی جهت خدمت به بشریت را دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha